Vita vackra promenaden

Norrköping kan stolt slå sig på bröstet och hävda att man har den häftigaste hetsen inför en match, ingen stad har så ståtliga promenader som vi och ingen har definitivt så innovativa supportrar som lindar in den i vitplast prydda med den blå stjärnan och väl valda slagord!

Jag har inte på något sätt medverkat i inplastningen men igår kväll stötte jag ihop med några av grabbarna som har fixat i promenaden, de höll på att tejpa fast de sista affischerna så nu är den helt i sin ordning för att ta emot Åtvidaberg på måndag. Men redan natten efter förlusten på Skytteholm fick jag detta sms från en vän som jag vill delge alla som jobbat hårt:

Det var upplagt för revansch. möjlighet att öka avståndet till kvalstrecket, Thordars sista match och många bortafans... IFK svarar för en miserabel insats och drar ner oss i nedflyttningsstriden! Normalt skulle detta få bägaren att rinna över, folk ropar efter missnöjesaktioner osv. Det otäcka med dessa är att de kan förvärra läget. Så när ABSOLUT INGEN förväntar sig någon push, vad händer?! Jo, när man gick hem från nattjobbet imorse trodde jag nästan jag såg i syne. En uppenbarelse! Ni som gjort detta är underbara. Love ya!



1 kommentar:

  1. Men om Ulf Lundell ändå ska gå på promenaden så kan han ju sätta upp det igen?

    SvaraRadera