PF höjer rösten om Eva Åberg!

Idagens NT kan man läsa hur Pontus Franzén som är ordförande i Peking Fanz höjer rösten och talar ut om hur det är att jobba med Eva Åberg. Det är inga snälla ord som kommer ur hans mun. Men jag förstår honom, under alla år jag har huserat på PF´s läktare med jämna mellanrum har hennes konstiga beslut och egenskapade regler varit ett faktum och ett stort hinder både för klubben IFK Norrköping och dess supportrar.

Det finns en mängd regler som bara brukas av henne och inte av någon annan klubb i hela Sverige. Bara ett exempel är ju när jag besökte Halmstad för en sommarmatch 2008 och ville ta en folköl i paus. Döm av min förvåning när mannen i kiosken säger att han inte får sälja öl till oss för IFK Norrköpings säkerhetsansvarige på plats. Jag trodde han skämta, ifrågasatte idiotin i det hela och fick svaret "Tror inte du att jag vill tjäna pengar?". Listan kan göras lång på stort och smått som hänt genom åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar