Dags att bryta trenden!

Imorgon 16.00 är det dags för årets bortapremiär och för motståndet står, hör och häpna, Assyriska FF. Sedan 2006 har vi mött Södertäljelaget i tre bortapremiärer, med årets inberäknad. Det är hela tre gånger på fem säsonger, och hur två av de matcherna har slutat, vet vi. IFK har förlorat. Men nu är det dags att ändra på det! Nu åker vi till Jallavallen för att bygga vidare på premiärvinsten mot Öster hemma!

Truppen ser hyfsad ut. Tyvärr missar Khalili matchen efter skadan som han drog på sig i måndags. Även Armin Tankovic verkar missa morgondagens kamp, men däremot är nye David Wiklander förhoppningsvis med i truppen. Jag tycker att laget överlag ser bra ut, och förhoppningsvis kan vi hålla tätt bakåt och producera framåt. Jag vågar faktiskt till och med hoppas på en vinst.

En annan spännande händelse imorgon är ju den stora bilkaravanen som har anordnats från Norrköping upp till Södertälje. Till följd av detta har Peking Fanz bara en buss till morgondagens match, och den sista biljetten dit såldes i går (fredag). Förhoppningsvis sluter vi upp mangrant, som vi gjort tidigare, och jag uppmanar samtliga IFK:are som tvekar om att resa upp, att verkligen göra det!

Jag är själv, i vanligt ordning, riktigt taggad för det här och jag vet att många är med mig. Imorgon ska vi skapa en magisk inramning på Södertälje Fotbollsarena och sjunga ut våra antagonister helt och hållet! Jag är laddad för en rejäl överkörning från vår sida, både på läktaren och på planen. Tillsammans är vi starka!

Forza Peking!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar