Lokalderby imorgon!

Tidigt imorgon förmiddag, 11.00, spelas försäsongens näst sista match, på Parken. IFK tar emot lillebror Smedby AIS i vad som förhoppningsvis kommer att bli en match där IFK både kommer att hålla tätt och sätta några baljor. Någon trupp är inte officiellt uttagen ännu men jag tänka mig att man låter både en och annan juniorspelare få lite tid på planen.

Klart är i alla fall att Russel Mwfulirwa inte kommer spela. Han ska fortsätta köra sitt träningsprogram och är eventuellt med i måndagens match mot Dalkurd, som är den sista försäsongsmatchen för IFK 2010.

Sett till den tidiga avsparken och faktumet att Smedby inte är det mest exklusiva lag man kan möta, tror jag att morgondagens publiksiffra kommer bli låg. Jag hoppas dock på motsatsen och jag ser gärna att vi blir uppemot tusen personen imorgon.

Ses på Parken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar