Burkhardt saknar motivation.

Klubben Metalist Kharkiv vill ha våran polack men kommer tydligen att signa en annan spelare istället. Enligt Burkhardt själv beror det på att IFK Norrköping vill ha 2-3 gånger så mycket pengar som han köptes för, vilket skulle innebära mellan 8-12 miljoner svenska kronor. Låter som en hög prislapp, men kan samtidigt betyda att man kan sänka priset i en förhandling men ändå sluta på en betydligt bättre peng än de 7 miljoner som det pratats om.

Det som får mig att ifrågasätta Burkhardt är hans uttalande i en intervju med NT24 där han får frågan om han kommer vara motiverad för resten av SE och svarar ” Jag tror det kommer bli svårt, just nu känns det tungt men jag vet inte hur det kommer att bli när jag kommer tillbaka till norrköping, men just nu har jag ingen motivation” Han har skrivit på ett kontrakt med IFK och vill klubben inte släppa honom får han finna sig i spelets regler som han är väl medveten om. Börjar han då snacka om att inte känna sig motiverad kanske fotboll var fel yrke att välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar